Shoppingplan hösten 2008



I februari gjorde jag en
shoppingplan för våren. Allt blev inhandlat utom väskan, så jag tycker att jag gjorde det bra. Nu har jag knåpat ihop en shoppingplan för hösten också. I den här värmen kanske man egentligen inte borde funder så mycket över höstkläder, men det gör jag för att det är kul.

1. En enkel och klassisk klocka i guld är vad jag skulle behöva. Gucci gör helt underbara klockor, som denna med den klassiska bambun på armbandet.

2. En vinterkappa behöver jag och den här Alexander McQueen-kappan är på rea på Net-a-porter. Den har en stor rosett på axeln och är helt perfekt. Jag tror att den är gjord för mig!

3. Ett klassiskt Hermésskärp med ett H på skulle jag inte säga nej till. Jag är dålig på att köpa skärp för att jag sällan hittar något som jag gillar, men det här är ett riktigt Tusse-skärp.

4. Det var några säsonger sedan som Frye-bootsen i modellen Campus var supertrendig, men det finns andra fina skor och stövlar från Frye. Jag har bara läst positiva saker om skor från Frye så dessa skoletter skulle jag vilja ha.

5. Jag har insett att en kavaj med matchande byxor vore ett perfekt tillskott i min garderob. Byxorna och kavajen kan användas och matchas i all oändlighet tillsammans eller var för sig. Den här kostymen kommer från Armani.

6. Hermésarmbandet kommer jag nog tjata ihjäl mig om ifall jag inte köper ett snart. Det är bara så klassiskt och snyggt.

7. Ett hårspänne kan man alltid ha användning för. Dom här från Louis Vuitton tycker jag är väldigt söta och det skulle vara en fin accessoar att ha i håret vid alla tillfällen.

8. Ett par jeans bara måste jag ha. Förra hösten köpte jag ett par jeans från Acne i modellen Tube, men nu funderar jag på modellen Hep som jag tycker är riktigt fina.

9. Västen är supertrendig i höst och det har gjort att jag har fått upp ögonen för den. Jag gillar modellen som Lauren Conrad har på sig.

10. Nya stövlar behöver jag. Dom här kommer from Moschino Cheap & Chic och är bara för söta med rosetten på sidan.


Bild: Nordstrom, Net-a-porter, Hermés, Zappos, Saks, eLuxury, Acnejeans, Whenyourebored

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback