Min vårkjol

image237

Till slut blev min kjol klar. Efter två dagars slitande. Det är flera år sedan jag sydde kläder (på gymnasiet var nog senast), så jag trodde inte att det skulle ens bli någon kjol av det hela, men det gick till slut. Helt nöjd är jag inte, men den blev i närheten av hur jag tänkt mig i alla fall. Jag fick dit rosetten, fickorna och höga midjan som var det viktigaste.

Just nu tänker jag mig att jag har ett vitt linne,
silvertightsen, armbandet från FASR och min speedy till. Vad jag ska ha på fötterna vet jag inte ännu.

Jag har till och med mitt neonrosa nagellack från Depend på mig på bilden :)


Kommentarer
Postat av: Elise

hej! vilken underbart fin kjol!! :) jag brukar oxå sy själv ibland, i brist på att man inte hittar det man vill ha ;) har heller inte hittat ngn paperbagwaist-kjol så jag ska nog testa med! har du dragkedja i sidan eller nåt? eller drar du bara ihop den med skärpet?

bra blogg du har föresten! har inte varit här inne innan, men hittade den av en slump! :)

mvh elise

2007-03-06 @ 11:53:53
Postat av: Elise

jag igen! :) kom på en fråga till ang. silvertightsen från aa, har du beställt dom fr aa:s hemsida? vad tar de i fraktkostnad isf? för jag hittar inte dom hos tex nelly.se....

mvh elise

2007-03-06 @ 12:01:51
Postat av: Tusse

Elise: Tack! Jag har ingen dragkedja. Tycker att det är så jobbigt att sy dit såna, så jag har bara skärpet som jag drar åt med. Silvertightsen är beställda från aa:s hemsida. Det är gratis frakt inom Europa och dom har ett lager i Europa, så man slipper tullkostnaden också.

Tack för besöket! =)

Postat av: elina

jättefin kjol!

2007-03-06 @ 16:11:35
Postat av: Elise

det låter ju superbra, då slipper man dragkedja, ja det e faktiskt rätt pilligt när man ska sy dit extra krafs ;) jepp det blir fler besök ;)

2007-03-06 @ 16:38:44
Postat av: Tusse

Elina: Tack!

Elise: Jo när man kan undvika pillandet med dragkedjor så gör jag gärna det ;)

2007-03-06 @ 17:36:13
URL: http://tusseludd.blogg.se
Postat av: Hanna

ÅH vad fin!!!!
Du är ju jätteduktig på att sy! =)
Exakt en sådan där har spanat efter i affär.

Kan du inte lägga upp en sybeskrivning, med mönster och hur du gjorde och.. ja allt helt enkelt!

2007-03-07 @ 13:28:26
Postat av: Tusse

Hanna: Tack! Ja det var en hel del piller och krångel att sy kjolen, men jag ska göra ett försök att göra en sybeskrivning på den :)

2007-03-07 @ 17:05:31
URL: http://tusseludd.blogg.se
Postat av: Stina

Hej! Exakt en likadan kjol har jag tänkt att sy i två olika kulörer. Främst en vit till min student. Vad använda du för tyg när du sydde och finns det möjlighet att mejla beskrivning på hur du gjorde? Skulle verkligen vara jätte snällt! :)Kram Stina

2007-03-07 @ 20:21:13
URL: http://steelthestyle.blogg.se
Postat av: Tusse

Stina: Jag håller på att skriva en beskrivning som jag tänkte lägga upp i min blogg, men jag kan mejla den till dig också. Hoppas du får en rolig student :)

2007-03-07 @ 22:03:30
URL: http://tusseludd.blogg.se
Postat av: Veronika

Men, vilken fin kjol du sytt! =)

2007-03-08 @ 16:54:23
URL: http://torie.blogg.se
Postat av: Tusse

Veronika: Tack vännen! =)

2007-03-08 @ 21:47:00
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback