Den perfekta kjolen?

Bild: Eleonores blogg och Mint and Vintage

Jag har letat länge efter den perfekta svarta kjolen. Det går inte ens att räkna alla webbshoppar som jag har finkammat i sökandet efter en svart kjol som jag gillar. Kjolen från Dagmar har man ju sett i många modebloggar. Jag har inte tänkt på det innan, men jag tror att den kanske är rätt. Eleonore har den och använder den flitigt. Hon är alltid så söt i den och kjolen går att matcha med nästan allt. Frågan är bara vilken storlek jag ska välja? Har googlat en del och lyckats få reda på att den är lite liten i storleken i alla fall. Storlekar är alltid ett stort problem för mig.

Har ju tappat en massa vikt också och jag har knappt köpt några kläder på hela hösten, så jag vet knappt vad jag har för storlek längre. Jag tittade nyss på H&M:s storlekstabell och enligt mina mått så är min storlek mitt emellan 36 och 38. Kanske kan en 38:a funka då?

Fick också reda på av denna storlekstabell att jag hade ett midjemått som var storlek 44 innan. Illa det där. Det är farligt eftersom det ökar chansen att få hjärt- och kärlsjukdomar. Det är mycket av sjukdomsrädsla som jag valde att försöka få ordning på vikten och det var helt rätt val tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback