Vad det kan vara svårt ibland


Det här med att äta rätt är väldigt svårt tycker jag. För att det ska bli rätt så gäller det ju att välja sina källor med omsorg när man letar information om det. Självklart så litar jag inte på alla konstiga dieter och tips som man kan läsa i till exempel Aftonbladet, men just nu så vill jag bara veta allt. Jag har ju fått hjälp med ett kostupplägg, men jag vill ändå veta mer. Hur olika typer av mat påverkar kroppen och så vidare. Tyvärr är det ju så att olika människor har olika åsikter om vad som är bäst.


Till exempel så läste jag idag att man borde äta helt vegetarisk mat 1-2 dagar i veckan. Det ska man göra för att få en så varierad kost som möjligt och för att få i sig alla vitaminer. Jag kommer personligen inte att följa detta då jag är näst intill besatt av kyckling för tillfället. För mig så duger det fint med en icke-vegetarisk kost och lite vitamintabletter. Jag har i och för sig inte kollat upp om jag har någon vitaminbrist, men jag känner mig frisk som en nötkärna så det borde inte vara någon fara med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback