Matfunderingar



Tänkte posta den här bilden i bloggen igår, men det blev inte. Det här ska föreställa min kvällsmat. Omelett skulle det bli, men jag är riktigt dålig på att vända den i stekpannan och få den att hålla ihop, så det ser mer ut som en röra. Eller kanske något som någon har kräks upp :P

Jag åt i alla fall omelett igår kväll. Den är gjord på några äggvitor, tomat och kassler. Egentligen så var planen att den skulle innehålla kalkon istället, men det var slut. Kassler känns inte så nyttigt, men det fick duga.

Idag har jag ägnat ett par timmar åt att läsa på lite om det här med kost. Jag måste lyckas få ordning på hur jag äter. Det känns inte bra som det är nu. Jag har bestämt mig för att jag ska lyckas komma i en superform och jag tänker inte misslyckas, men just nu går det segt. Viktnedgången har stannat av lite och jag tror/vet att jag inte äter riktigt optimalt.

Jag är i alla fall nöjd över att jag har skött mig ganska bra hittills i veckan. Inga hemska onyttigheter. Lite har jag fuskat, men bara lite. Igår åt jag en halv kaka efter träningen. Dåligt, men värre hade det kunnat vara.

Snart ska jag iväg och handla inför en ny vecka. Bara nyttiga saker ska jag komma hem med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback