En ledig dag

Idag är jag äntligen ledig. Det känns så fantastiskt skönt. Jag startade dagen med att sova ut ordentligt, men jag känner mig trött ändå. Hittills har jag tagit en morgonpromenad och ätit frukost (strax är det dags för mera mat). Sedan har jag myst i soffan och tittat på lite tv. Idag har jag på mig stegräknaren och jag tänker gå många steg idag. Just nu står den på 5687 steg, men dagen har ju knappt börjat.

Om ett par timmar måste jag cykla till min bank och prata lite ekonomi. Sedan ska jag till gymmet. Idag ska jag träna benen. Det är inte så kul, men allt är inte roligt. Jag har en övning som heter dynamisk höftextension i kabelmaskin. Den övningen har jag lagt till alldeles på egen hand (resten har jag fått hjälp med från gyminstruktörerna) eftersom man tränar precis det som jag vill träna dvs rumpa och höfter. Det är dom omårdena som jag vantrivs med väldigt mycket just nu. Dessutom får jag massvis med träningsvärk efteråt och det gillar jag.

Övningen hittade jag i boken Styrketräning: en anatomisk guide. Väldigt intressant att titta i tycker jag.

Bild:
fitnessförlaget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback