Choklad är bra för hälsan



I dagens Aftonblad läste jag att man ska äta mörk choklad för att sänka blodtrycket och undvika diabetes. En stor skräck som jag har här i livet är att få diabetes, så det är en av anledningarna som jag försöker äta nyttigare. Ikväll ville jag verkligen ha godis, men då gav min sambo mig choklad som innehåller 74% kakao. Jag har ätiti tre rutor och mitt sötsug är borta. Perfekt!

Egentligen hade jag tänkt åka till gymmet ikväll, men jag har sovit så lite dom senaste tre nätterna, så jag stannar hemma ikväll och sover tidigt. Jag har redan sovit en timme och det var helt underbart :) Imorgon ska jag ta en promenad innan frukosten och bege mig till gymmet på kvällen.

Bild:
UNT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback