Omprioritering till det bättre

Helt ärligt så vet jag inte vad jag gör vaken nu. Jag borde ha sovit för minst en halvtimme sedan. På sistone så har jag verkligen prioriterat sömnen framför annat. Det är mycket i mitt liv som jag har börjat prioriter annorlunda. Som det här med utseendet. Ett exempel är smink. Jag skulle gissa att jag sminkar mig ca 2 gånger i månaden. När det kommer till kläder varvar jag mellan arbetskläder, träningskläder och mysdress. I håret har jag en tofs varenda dag. Någon gång ibland borstar jag håret men det är inte ofta.

Min kära pojkvän säger att han tycker om mig även osminkad och i mysdress. Han säger att han inte skulle orka vänta på mig som jag skulle spendera timtal framför spegeln. Jag har inte så mycket intresse för utseendet som tidigare. Mitt nya intresse för min hälsa gillar jag. Det ser jag som något som jag kommer att vinna på långsiktigt. Förhoppningsvis så kommer jag att kunna undvika sjukdomar som diabetes och jag vill inte lida av t.ex. ömmande knän på grund av övervikt.

Idag har jag kört crosstrainer en timme. Det är verkligen kul. Imorgon ska jag testa lite styrka igen. Jag har haft så ont i ländryggen, så jag ville göra något som inte ansträngde den idag. Nytt träningsupplägg ska jag få om en vecka. Trevligt, trevligt :)

God natt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men hur lång är du då? Jag tycker då inte du väger mycket.

2008-10-03 @ 10:46:09
Postat av: Tusse

Anna: Just innen jag började träna och tänka på vad jag äter hade jag en vikt på 67,8 kg och det är ganska mycket för någon som är 164 cm lång. Idag väger jag 61,2. Det är fortfarande lite mycket. Enligt mitt BMI så är jag inte överviktig längre, men det finns ändå en del som jag kan göra mig av med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback