Onsdag

Idag är jag ledig. Jag har jobbat fyra dagar i rad och det har varit jobbigt i detta snöoväder kan jag säga, så nu sitter jag hemma i värmen och har det bra.

Mitt liv är kaos just nu och jag har så mycket funderingar över vad jag ska ta mig till. Jag avskyr att fundera. Det är det värsta jag vet. Jag går mest runt i min egna lilla värld och funderar. Just nu så funderar jag på att säga upp mig från jobbet, säga upp lägenheten och bege mig härifrån om tre månader. Samtidigt så vill jag verkligen inte. Jag vill ordna allt och att allt ska fungera. Allt handlar såklart om mitt förhållande som är både bra och inte.

Jag älskar min sambo. Han är en helt underbar människa som jag egentligen inte vill vara utan. Jag trodde verkligen att jag hade hittat rätt och jag vill fortfarande tro att det är rätt man för mig. All tid som jag ägnar åt att oroa mig är det som jag blir galen på. Det är det som får mig att tveka på om jag är villig att försöka. Jag tror inte att jag kommer orka i längden om jag ska oroa mig för om han ska göra slut med mig snart igen.

Igår lovade jag honom att sluta fråga så mycket och prata om allt som har hänt för det känns ju inte direkt som att det går åt rätt håll när jag gör det, men jag har svårt att sluta fundera.

Nåja, jag ska göra min bästa och verkligen försöka göra det jag kan för att få det att fungera. Mer kan jag inte göra. Ibland måste jag bara avreagera mig i min lilla blogg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback