Min Julia

image918

Det här är min älskade Julia. Hon är världens bästa lilla hund som jag inte vet hur jag skulle kunna vara utan, trots att jag bara har haft henne i två år. Idag hände något som gör mig så ledsen. Jag har skaffat en dagmatte eftersom det är för länge att lämna henne från halv sju på morgonen till fem på eftermiddagen. Hunddagis känns inte rätt för henne då det behövs någon som verkligen har tid att klia henne på magen.

Min dagmatte gjorde det misstaget att ta med Julia till en kompis som hade katt. Julia är inte van vid katter och katten var inte van vid hundar. Katten flög på Julia och klöste henne på flera ställen. Hon blev inte skadad fysiskt, men psykiskt är hon helt förstörd. Hon vågar inte röra sig och inte äta. De första tre timmarna efter att jag kom hem satt hon bara på samma ställe och skakade. Man känner sig så hjälplös.

Jag hoppas att hon mår bättre imorgon i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Shoppingtrollet

Stackars liten.:( Man blir så ledsen när man ser sin älskling lida. Det tär på en något så fruktansvärt. Hoppas det blir bättre i morgon.
Trevlig blogg du har förresten!

Postat av: Linn

Men hujja så hemskt, vilken elak katt. Charlie tycker att främmande katter är lite läskiga, men dom stackars katterna han känner ligger risigt till, fast dom brukar inte bry sig iofs ;-)

2008-05-29 @ 08:11:48
URL: http://snoris.blogg.se/
Postat av: Veronika

Men åh, lilla Julia då! Du får klia henne lite extra på magen från mig. :) Vi ses snart! Tihi. Kramar!

2008-05-29 @ 09:55:13
URL: http://torie.blogg.se
Postat av: Tusse

Shoppingtrollet: Ja det är riktigt jobbigt att se någon så hjälplös lida som man tycker så mycket om. Nu mår hon bättre som tur är :)

Linn: Ja det var ingen snäll katt. Haha, Charlie verkar skojig :P

Veronika: Ja jag kliade henne på magen från dig :) Nu har vi setts. Tack för en trevlig helg. Kram!

2008-06-01 @ 18:40:28
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback