Veckans soppa

image808Jag är tyvärr en person som tycker det är väldigt tråkigt att laga mat. Jag kan om jag verkligen vill, men jag försöker minimera tillfällena som jag måste göra det. Så nu är mitt nya påhitt att göra soppa en gång i veckan. Jag gör ca 4-6 portioner så det ska räcka hela veckan och fryser in så det är hur lätt som helst att bara sätta in i micron när jag ska äta.

Veckans soppa är en soppa som jag hittade i en Vecko Revyn förra sommaren. Det var en artikel om hur man kommer igång och då fanns det med mattips för en vecka och träningstips. Den här soppan är grymt god och lätt att göra.

Ingredienser:
1 pkt
Kelda Spicy Thai, het asiatisk soppa
ca 400 g torskfilé
2 små paprikor i olika färger

Arbetsbeskrivning:
Skär fisken och paprikorna i små bitar. Häll i soppan i en kastrull och sätt i fisk och paprikor. Koka ca 10 min. Klart!


Jag vet att min soppa på bilden ser ut som något som någon har kräkts upp, men det är gott, jag lovar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback