Kulturella Tusse

image814
I helgen har jag satsat på att vara lite kulturell. Jag har besökt en del sevärdheter för att lära mig lite mer om Uppsala. Jag vill ju veta vad som finns att erbjuda i staden jag bor i. Bilderna visar kanonerna vid Gustav Vasas slott som är riktade mot domkyrkan och så är det Botaniska trädgården på bilden till höger. Jag har sett två slott, domkyrkan, en gruva m.m.

När jag var vid Gustav Vasas slott så var det en ung kille som gick utanför staketet som är vid kanonerna på bilden. Det är kanske 3-4 meter ner till marken där. Efter ett tag kom tre polisbilar dit eftersom killen nog försökte ta livet av sig. Han försökte kasta sig ner för ett stup när polisen var där, men dom hindrade honom. Killen var ca 15 år. Jag tyckte så synd om honom. På grund av valet av plats var nog det hela bara ett rop på hjälp kan jag tänka mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback