En annan syn på kläder och shopping

image821Det känns lite som att jag behöver omvårdera innehållet i min blogg. Jag har helt enkelt ändrat syn på mode och kläder sedan jag började blogga i november 2005. Min största dröm är inte att äga klänningen från Miu Miu eller något annat från denna konsttrend som råder denna vår. Jag har heller inget behov av att kopiera Blair's stil från serien Gossip girl. Det ger mig inte särskilt mycket att bära lacktights för att det står i alla bloggar och tidningar. Jag har "vuxit" ifrån det. Det fanns en tid då jag shoppade allt som ansågs trendigt även om jag kanske inte riktigt gillade plagget.

Nu har jag börjat se på kläder och shopping på ett annat sätt. Jag är intresserad av att ha plagg som är av bra kvalité, kommer hålla flera säsonger och har ett klassiskt snitt. Jag drömmer om ett par svarta pumps som kommer att passa till allt, inte ett par citrusfärgade skor som är "rätt" i sommar.

Det känns inte som att jag har så mycket att tillföra vad gäller mode. Jag vill inte skriva om vad som är trendigt när jag inte är intresserad av vad som är trendigt. Klassiska, kvinnliga plagg av bra kvalité vill jag ha. Det är det, shopping, mitt liv och mycket annat som min blogg kommer att handla om. Inget mera skrivande om vad som är "rätt" just nu.

Bild: Jimmy Choo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback