Belöningssystem som motivation

image819Från och med idag måste jag få bättre ordning på mina ätvanor och mitt motionerande. För två veckor sedan skötte jag mig perfekt, men så fick jag besök över en helg och tänkte att jag kunde fuska med maten då, men efter det så har jag aldrig kommit tillbaka. Bara jag kommer igång så är det inga problem för mig att hålla mig borta från onyttigheter, men det är just att komma igång som är ett problem för mig. Jag läste i Cecilias blogg om hennes belöningssystem för varje kilo som hon tappar. Det verkar helt perfekt. Jag tror att jag ska göra något liknande, men vad jag ska belöna mig med vet jag inte.

Ett gäng klänningar i olika färger tror jag inte jag vill ha (även om jag gärna vill ha en klänning från American Apparel). Jag ska fundera över vad jag ska ge mig själv som belöning. Det är ett bra sätt att motivera mig själv.

Idag har jag i alla fall bestämt mig för att starta om på nytt. Snart ska jag och sambon kolla på ännu en av Uppsalas sevärdheter, sedan ska jag simma och ikväll ska jag ta en powerwalk och så blir det lite pilates. Jag måste såklart också kolla på melodifestivalen efter allt motionerande.

Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback