Äntligen söndag

Äntligen har jag jobbat färdigt för i helgen. I och för sig ska jag jobba imorgon också, men helgerna är alltid väldigt jobbiga. Just nu är jag alldeles ensam hemma. Pojkvännen och hans vän är i Stockholm, så nu får jag se på vad jag vill på tv:n och jag myser i soffan i min supermjuka morgonrock.

Nästa vecka blir en bra vecka hoppas jag. Onsdag, lördag och söndag är jag ledig. På onsdag ska jag till farbror doktorn (eller det kanske är en kvinnlig doktor, vad vet jag). Som det är nu så kan jag knappt cykla ibland. Det är ju inte så bra eftersom att jag cyklar ca 2 mil om dagen i jobbet. Det är i ryggslutet som det gör helt sjukt enormt ont. Även att sätta sig är inte så lätt. Det gör bara så ont. Värken har i alla fall flyttat sig från magen till ryggen nu. Inte för att jag vet om det är någon fördel. Dessutom känns det som att jag går som en anka.

Ja livet är inte lätt för mig just nu. Det känns ungefär som att jag skulle vara gravid i 8:e eller 9:e månaden. Jag har aldrig varit med om det så jag vet inte, men jag tror att jag kommer vara ungefär sån här då. Det känns dom att jag är 15 kg tyngre, känner mig otymplig, kan inte sätta mig normalt, går knäppt (jag liksom vaggar fram känns det som) och har hemskans ont i ryggen. Jag längtar efter onsdagen. Snälla doktor hjälp mig! Haha, jag kan det här med att klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback