I Tusseludds hem

image761

Här är en liten bild från mitt projekt som jag håller på med här hemma. Jag ska måla en stor blomma på väggen. Den är långt ifrån klar. Jag köpte från början väggdekorationen
Slätthult från Ikea, men den satt inte fast på min vägg. Allt bara ramlade ner efter en stund, så jag valde att måla dit blommorna med svart färg. Det tar tid, hemskt lång tid, men jag gillar resultatet. På bilden ser man även min golvlampfot som heter Grundton och lampskärmen Skimra från Ikea.

image762

Jag gillar nästan allt från Cult Design och jag blir alltid så glad när det kommer nya saker varje säsong. Kollektionen Bonsai finns nu i vitt och jag skulle vilja ha en ljusmanchett med en röd blomma som på bilden för att matcha mitt kök. Den skulle vara fin på mitt matbord.

image763

I köket har jag nämligen en del från den svarta Bonsai-kollektionen. Både gardinerna och krukorna är från Cult Designs Bonsai-kollektion. Den lilla lampan är från Ikea. En perfekt 29-kronorslampa är det. Det hela började med att jag köpte en röd vattenkokare i höst och jag ville matcha lite med den. Blomman till höger är en brudorkidé som jag hoppas ska börja blomma igen snart, men det går riktigt segt för den.

Bilden i mitten har jag lånat från Cult Designs hemsida.

Kommentarer
Postat av: Meg

Vad kul det blir sen när vi kommer och hälsar på!

2008-01-25 @ 08:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback