Ett inlägg dedikerat till Sofia

image730Idag har jag hunnit med att jobba (och jobba över 1½ timme), simma och gå på en liten shoppingrunda här i Uppsala. Badhuset ligger alldeles bredvid Gina Tricot så jag gick in där när jag såg en skylt med nyuppackade varor. Jag fick då se tunikan Sofia. Gina Tricot är duktiga på att skapa söta toppar/tunikor/klänningar i alla världens färger som var och varannan människa har, även jag har några. Många är söta och fina men vid tunikan Sofia säger jag stopp och nej. Det här är något som jag inte vill se på massvis med tjejer nu. Fy så hemskt! En tröja och kjol som är ihopsytt. Fördelen är väl att man slipper allt jobbigt knövlande och knycklande med att få toppen att sitta bra under en kjol med hög midja, men jag är bara emot dessa färdigkombinerade påhitt.

För ungefär tio år sedan gick jag på högstadiet. Då var det trendigt att ha en kjol ovanpå byxorna (som ofta var i samma färger och material). Många på min skola hade typ jassbyxor och en kort kjol ovanpå i samma material som kom från
JC. På min grundskole-tid skulle man nämligen helst ha alla sina kläder från JC. I alla fall så fanns det på andra affärer byxor och kjolar som var ihopsydda så man var tvungen att ha just den kjolen och dom byxorna tillsammans. Sedan dess har jag alltid tyckt illa om färdigordnade kombinationer.

Jag önskar verkligen att jag inte behöver se Sofia-tunikan på så många tjejer nu för jag gillar den verkligen inte. Om det inte vore för att jag inte gillar att det är en topp och en kjol som är ihopsydda så tycker jag inte om kjolen. Jag har aldrig gillat den modellen.

Nej nu har jag nog pratat färdigt om denna tunika. Gräslig är den minsann...

Bild: Gina Tricot

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag tycker den tunikan är fin! :)

Postat av: Tusse

Veronika: Ja det är tur att vi alla har olika smak :)

2008-01-08 @ 14:20:39
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback