Cravings for chocolate

image740

Ett av mina nyårslöften för det här året är att sluta med godis, läsk, bullar, kakor och allt annat som innehåller gräsligt mycket socker. Hittills har det gått bra. Eller ja, första dagarna var svåra. Jag glömde att jag inte åt godis längre och på jobbet fanns det massor med chokladaskar så det hände många gånger att jag tog en choklad och just innan jag skulle äta upp den så kom jag på att jag inte äter det längre.

Med tanke på hur mycket onyttigt jag har ätit innan så är det stor skillnad på mina matvanor nu och kilona verkar rasa av mig. Jag trivs bra med mitt nya liv, men jag har också bestämt att någon gång ibland måste jag få unna mig något onyttigt och gott, men något sådant har jag inte förtjänat ännu. När jag har tappat 4 kg till så ska jag tillåta mig själv att få lite godis som belöning.

Idag är tyvärr en sån dag då jag längtar så enormt mycket efter choklad. En Marabou chokladkaka med Non stop i skulle inte sitta fel. Nåja, det är bara att drömma vidare. Inget mera sånt på länge. Jag är enormt motiverad nu för att skaffa mig min drömkropp. Nu ska jag iväg och simma så jag glömmer chokladen.

Bild:
Chokladbutiken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback