Shopping som motionsform

image772Kelloggs hemsida så kan man läsa sig till att även shopping räknas till en form av motion och kan räknas till dom 30-60 minuterna som man ska motionera dagligen. Helst ska det då vara powershopping, men just det är jag bra på.

Idag blir det ingen shopping för mig. Jag ska ut på en powerwalk istället. Sedan ska jag försöka mig på lite städning. Jag har verkligen sett fram emot dom här tre dagarnas ledighet och det känns verkligen jätteskönt.

Personligen så måste jag säga att jag inte förstår att det är sådan stor arbetslöshet i Sverige. Jag undrar om folk är lata och inte orkar söka jobb eller om dom är för kräsna och förväntar sig en chefsposition i ett företag? Jag har mött människor som säger att dom ska ha ett visst jobb på ett visst företag annars ska dom inte ha något alls.

Jag slutade på mitt jobb igår. Mitt vikariat tog slut. Jag skulle ha fått fortsätta där till sommaren, men jag trivdes inte så bra. Det krävdes ett telefonsamtal för mig att hitta ett nytt jobb. Självklart har jag inget fast jobb, men jag kommer få hur mycket jobb jag vill och kan jobba dygnet runt om jag vill. Nej jag har inget till övers för folk som sitter hemma i många år och bara klagar på att dom inte får något jobb.

Bild: Kelloggs

Kommentarer
Postat av: camilla

det kan ibland vara svårt att få ett jobb, utan en bra utbildnig går det inte att finna ett jobb, så är det. så satsa på en utbildning annars finns det inget fast jobb att hitta.

2008-02-01 @ 11:58:56
Postat av: Tusse

Camilla: Äh, det är bara påhitt. Klart att det är svårare att få fast jobb kanske, men inte omöjligt. Absolut inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback