Nya vanor



Nu är jag enormt trött så det börjar bli dags för Tusse att bege sig till sängen. Visste ni att enligt en tidning som jag läste idag så är Tusse Sveriges tolfte vanligaste kattnamn? :) Lite skojigt tycker jag.

I helgen jobbar jag, så sedan jag kom hem vid 17-tiden idag så har jag bara varit hemma och tagit det väldigt lugnt. Lördagskvällarna är heliga för mig, för då är det Sommarkrysset med Gry Forsell. Hon är bäst tycker jag :)

Idag tog jag träningsledigt. Nu för tiden spenderar jag 5 kvällar i veckan på gymmet, så det är lite omställning, men vad gör man inte i jakten på den perfekta kroppen? Min kära sambo har motiverat mig till att komma igång och det är jag glad för. Tidigare har jag haft gymskräck. Jag tyckte att gym bara är för vältränade och supersnygga människor, så synen på det har förändrats. Alla möjliga människor är där och jag är nöjd över min nya livsstil. Det är ett riktigt Tuss-gym.

Jag har lagt om mina kostvanor också. Väldigt mycket hälsosammare är jag, även om jag har haft en svacka nu den senaste veckan. Från och med imorgon ska jag äta bättre igen. Bara jag bestämmer mig så går det bra.

Min favoritmaskin på gymmet är crosstrainern (bilden). I min värld heter det Tussmaskin, just för att det är min favoritmaskin och den är som gjord för mig. Till och med pojkvännen kallar det för det :P

Det besvärliga med mina gymbesök är att jag bor så långt från gymmet så jag känner mig konstant stressad för att jag ska hinna med rätt tåg hem eftersom att dom bara går en gång i timmen. Förhoppningsvis så hittar jag en lösning snart så att jag kan flytta in till Uppsala inom en överskådlig framtid :)

Imorgon börjar det igen. Inget onyttigt på minst två veckor. Jag SKA klara det :)

Bild:
bth, sydvatten, onoff, fitness hownd, aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback