Fenomenet modebloggen

Jag blev lite irriterad när jag läste dom elaka kommentarerna till Ebbas fina inlägg. Kan man inte bara sluta med alla påhopp mot modebloggare? Personligen så gillar jag Ebba. Hon är bra och är sig själv. Tyvärr finns det ju dom som tycker att hon bara skapar större konsumtion och försöker få unga tjejer att köpa kläder dom inte har råd med. Om inte Ebba fanns så skulle det finnas någon annan. Eller ja, det finns ju många fler modebloggar, men jag antar att hennes blogg är den största.

Jag vet att det finns väldigt många modebloggar och det finns både bra och dåliga. Mode och min blogg är mina största intressen här i livet och det gör mig glad, så jag vill fortsätta så länge som möjligt för min egen skull. Tyvärr är det många som inte kan acceptera modet som ett intresse.Jag blir ledsen när jag ser att någon kommenterat i en modeblogg och påpekat att personen med den söta outfiten är fet. Mode är konst och det handlar inte om vikt, men många tycker om att förstöra och såra andra människor för att få sig själv att må bra.

Ebba von Sydow får stå ut med många negativa kommentarer och mejl. Det är ganska ofta som jag läser att någon påpekar att hon inte ska tro att hon är någon. Varför kan man bara inte låta henne vara och låta henne fortsätta blogga som vanligt och vara den hon är? Om man inte gillar hennes blogg eller henne så behöver man väl inte läsa bloggen? Varför är det så många som lägger ner tid på att klaga på dessa modebloggar när det sker massor med våld dagligen i samhället som jag anser är ett större problem.

För någon vecka sedan var det en ung tjej som blev våldtagen på området där jag bor, så min sambo vill alltid följa med mig när jag går ut på kvällarna. Det anser jag är ett stort problem; Att man inte ska kunna vara trygg när man är ute och går när det är mörkt ute.

Det finns mycket mer jag skulle kunna skriva om det här, men det kommer bli alldeles för långt då.

Ha en trevlig tisdag allihopa!

Kommentarer
Postat av: från Katrin Shulmans blogg

Extra! Ebba von Sydow nu portad i 10 år.
måndag 15 oktober 2007 21:11:37


Herregud vilket jävla liv det blev med Ebba-grejen. Inte visste jag att hon var så hett stoff. Tidningarna ringer och folk är som galna. När jag bråkade med en vakt på Sture var det inte en jävel som brydde sig. Måste nog erkänna för mig själv att jag inte har en chans i den här stan. Ebba är mycket mer intressant, tydligen.
Nu har hon gått ut och berättat sin version. Jaha, tröttsamt. Jag som tyckte att Ebba var en galen, men cool tjej, och jag var helt övertygad om att hon skulle stå för det hon ställt till med. Tydligen inte. Hon är en mes visar det sig. Hon skriver på sin blogg att hon inte vet vem Vimal är. Ehhh?Hello?! Jo, hon vet precis han är. Jag har för fan sett henne stå och prata med Vimal en massa gånger på Sturecompagniet. Och hon vet också vem Sveriges mest berömda tv-kock är. Så klart hon vet!

Sen att kalla dessa för ?äldre män? visar ju bara på att hon inte har något annat att skylla på. Tv-kocken är väl typ 25 år? Och Vimal, vad är han? 30? Är dessa två ?äldre män??? Hon försöker framställa det som om hon är en stackars utsatt tjej som två gamla gubbsnuskhumrar försökte ragga på. Pinsamt.

Sen tjattrar hon om nån ursäkt som hon påstår att hon skickat fastän hon inte alls har det (inside info, he he).

Och som svar på alla era frågor om detta:

Ja, hon är känd för att vara otrevlig.
Ja, hon spillde vin på VD:n.
Ja, hon var otrevlig mot kocken.
Ja, hon är portad från Stureplan.
Nej, det är inte tre år längre, det är 10 år.
Ja, detta inkluderar Åre och Visby.
Nej, det hjälper inte att man pussas med Johan Bonnier.

Så! Nu vet ni.

Till Ebba skulle jag vilja säga: Shape up nu! Visa vilken cool tjej du är och stå för sköna och osköna grejer du gör på fyllan. Skriv ett till inlägg i din blogg och skriv: ?Ja, jag var ett jävla svin och det står jag för. För jag bryr mig inte om tv-kockar. Jag bryr mig inte om krögare. Jag bryr mig inte om någon. Jag är Ebba FUCKING Sydow!?

You go girl!!!

2007-10-16 @ 16:00:49
Postat av: Anonym

Gillar ditt inlägg och din åsikt väldigt mycket, håller med dig helt. Mycket annat viktigt som du säger händer här i världen, trots det hakar (i stort sätt) hela Sverige upp sig på en sån här grej, jag menar kom igen? Bloggvärlden tycks i alla fall mått bra, av den här så kallade skadeglädjen. Nämn en blogg som inte kommenterat händelsen liksom? Jag antar att vi alla kanske är allmänt rastlösa, vilken förklarar det plötsliga intresset. Antar att allt fler seriöst borde satsa på politik, eftersom alla uppenbarligen har åsikter om både det ena och det andra nu för tiden. Ambitionerna om att hacka på modebloggare kanske minskar då.

Postat av: Tusse

Rasberrypie: Jodå bloggvärlden har mått bra av händelsen, men jag tycker bara att alltihop är så tråkigt att det ska vara såhär. Det finns mycket åsikter, men det är väldigt många som vill vara anonyma och inte skulle våga säga sina åsikter i verkliga livet. Jag tycker att bloggandet borde få vara en enbart positiv upplevelse och inte innehålla så mycket mobbing. Tack för kommentaren!

2007-10-17 @ 22:48:22
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback