Underbar...

image255

Jag är hemskt kräsen när det kommer till kläder. Det är inte mycket som jag verkligen gillar och som jag nästan tappar andan av att se. Som den här shortsdressen från Stella McCartney är bara to die for. Det är en härlig färg, den är slapp, stilren, alldeles underbar och går att både klä upp för fest och klä ner för vardagen. Jag har haft en halv tanke på att sy en stortsdress själv, men jag vet inte hur jag ska lyckas. Det kanske går om man har ett mönster på ett par shorts och ett mönster på en blus och sedan syr ihop dom två. Det tål att undersökas...

Bild:
Style

Kommentarer
Postat av: ninni

det finns sådanna mönster att köpa. men annars så kan du göra så här att du börjar med att måla ett mönster för "överdelen", lägg ihop den sen med "nederdelen". så att det är ett helt mönster. tror inte att du ska göra dem för sig och sen sy ihop.

2007-03-16 @ 08:44:22
Postat av: Tusse

Ninni: Ja du har rätt. Det blir nog jättefel. Tycker bara att det verkar vara lite svårt att hitta mönster på såna shortsdressar/byxdressar/overaller, men jag ska försöka leta i alla fall. Tack för hjälpen!

Postat av: ninni

annars så kan du göra så som jag skrev tidigare. gör ett eget mönster. sätt ihop skjorta och byxa på mönstret

2007-03-16 @ 12:56:45
Postat av: Tusse

Ninni: Ja det blir så jag måste göra. Letade mönster idag och tjejen i tygaffären sa samma sak som du. Så snart är det mönsterritardags :)

2007-03-16 @ 18:16:37
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback