Shortsdress

image281

Jag känner mig verkligen som en enorm bebis i min shortsdress, men jag är ganska nöjd ändå. Enkel och stilren som jag vill ha det. Jag kände mig lite som ett tält i den från början, så jag var tvungen att sätta resår i midjan. Bilden är jättedålig, men shortsdressen är egentligen grågrön. Efter att ha sytt den här kommer det dröja väldigt, väldigt, väldigt länge innan jag syr fast en dragkedja på något igen. Det var jättehemskt och svårt att få det fint.

Jag kommer nog att använda min shortsdress i sommar tillsammans med vita tygskor.

Kommentarer
Postat av: Elise

den var ju jättefin! vad duktigt av dej! :) lagom långa ben på den med, inte bra om det är fööör långa tycker jag, men denna va lagom :) hur är den längst upp? har den krage eller luva eller nåt sånt? Soliga kramar! :P

2007-03-28 @ 15:59:29
Postat av: Tusse

Elise: Tack! Jag inspirerades av Madonnas catsuit (du vet den där svarta i hm-reklamen) och hoppade över kragar, huvor och allt annat, så dragkedjan fortsätter upp efter hela kanten runt halsen. Kram kram på dig med :)

Postat av: Magda

Shit vad du syr Sussie! Jag är helt imponerad! Själv ska jag försöka få sytt en påskduk i helgen! Hoppas jag lyckas med det uppdraget!

2007-03-30 @ 12:02:47
Postat av: Tusse

Magda: Åh, tack :) Det är kul att sy tycker jag. Ja du lyckas säkert att sy en påskduk.

2007-03-30 @ 17:42:39
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback