Let´s dance

image256

Vad skönt det är att det äntligen är helg. Jag ska inte göra nånting jobbigt på hela helgen har jag bestämt.

Idag var jag ute och promenerade i flera timmar. Jag gick bland annat till stan och gick in på en tygaffär. Där hade jag hoppats på att hitta ett mönster på en shortsdress, men det misslyckades jag med. Jag frågade en av tjejerna som jobbade där och hon tyckte att jag skulle ta ett mönster på en skjorta och förlänga det så det blev shorts på. Det där är säkert jättelätt om man är en van mösterritare, men det kände jag att det klarar inte jag. Nu har jag suttit ett tag och letat mönster på nätet istället. Är man bara envis så finns nog allt, så jag har nu beställt ett mönster som förhoppningsvis kommer snart till mig. Mönstret är på en byxdress, men det är ju bara att göra shorts istället.

Jag såg på vädret på nyheterna och dom sa att det ska bli sämre väder igen. Det gillar inte jag. Minusgrader till veckan *brr*.

Ikväll ska jag som vanligt se på Let´s Dance. Som vanligt blir nog Lasse kvar. Lite kul vore det om han vann.

Imorgon kväll blir det utgång. Jag är väldigt sugen på att använda mina silvertights från American Apparel då, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha till. Som tur är hinner jag fundera ett tag på det.

Hoppas att alla ni som läser får en riktigt trevlig helg :)


Kommentarer
Postat av: Elise

ååå vad kul med en shortsdress, jag vill med ha(eller sy!)! :) vart hittade du mönster på nätet? kostade det? nu har jag sytt klart min paper bag waist kjol!! den blev PRECIS som jag ville! hihi... :) som din fast jag valde kamelfärgat tyg :) kommer bli perfa med ett ribbat linne, kanske kornblått eller orange, läckert nu i vår! :) ha en bra helg! :)

2007-03-17 @ 20:59:06
Postat av: Tusse

Elise: Jag hittade mitt mönster på lilyofthevalley.se. Det kostade 75 kronor. Åh, vad kul att du har sytt din kjol nu :) Låter snyggt med en kamelfärgad. Hoppas att du hade en trevlig helg :)

Postat av: Anonym

bra att lasse åkte! :)

2007-03-19 @ 12:10:12
URL: http://liseandersson.blogg.se
Postat av: Elise

vad kul då måste jag kika in på den sidan!! håller på att sy en annan klänning med, en röd med volanger, som denna gucciklänningen: http://www.elle.com/collections/9601/gucci-spring-2007-ready-to-wear-collections-page4.html Den röda på nedersta raden, söt va? ;) hoppas den blir bra! :) har förövrigt fått min efterlängtade LV Speedy nu, min sambo kom hem med den från dubai, jag=överlycklig! :) Hoppas du haft en najs helg!

2007-03-19 @ 14:20:45
Postat av: Tusse

Lise Andersson: Ja det tycker jag med. Han är ju underhållande, men inte värd att få stanna.

Elise: Åh, den röda klänningen var ju jättesöt! Sån skulle jag minsann vilja ha ju :P Den blir säkert jättebra. Vilken bra sambo du har som kommer hem med något så fint :) Kom han hem med något mer? ;) Jag vill också ha min Speedy nu. Ska ta och ringa åt dom och se vad dom pysslar med... Ja min helg var då jättetrevlig.

2007-03-19 @ 14:52:03
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback