Bröstförstoring ger ett perfekt liv!?

Jag är riktigt irriterad just nu. Alldeles nyss var det ett avsnitt av Ricki Lake på tv3. Det var tre tjejer som inte var nöjda med sina kroppar som var där och Ricki ordnade operationer åt dom. Alla tre ville ha bröstimplantat, en ville ha mindre näsa och den tredje ville ha en fettsugning på lår, höfter och mage. Nog för att Ricki Lake kanske inte är världens seriösaste program, jag såg det jämt för flera år sedan och i nästan varenda program handlade det om att avslöja otrohet eller att göra en make-over för att till exempel någon tyckte att systern hade ful klädstil.

Jag förstår inte hur man kan bara sådär rakt upp och ner ge dom en läkare som opererar tre unga tjejer som inte känner att killar tycker om dom med små bröst. En av tjejerna visade upp alla tajta och superurringade kläder som hon skulle använda när hon fick stora bröst. Alla dom pratade om hur dåligt självförtroende dom hade och att allt skulle bli så perfekt bara dom fick en operation.

Tjejerna fick komma tillbaka till Ricki Lake sex veckor efter operationen. Alla tre sa att deras liv var så perfekt. Dom fick uppmärksamhet av killar och tjejen som opererade näsan också (som förövrigt såg jättekonstig ut) sa att killar klagade inte längre på hennes små bröst eller för stora näsa. Är det så världen ser ut? Blir livet perfekt för att man har enorma bröst och en tajt klänning som är urringad ner till naveln? Blir man inte accepterad före det?

Jag kan erkänna att jag själv har varit där. Min högsta dröm var att få göra en bröstförstoring. Det var för några år sedan nu. Idag är det tvärt om. Jag skulle aldrig vilja göra något sådant nu. Ofta känns det som att dom bara är i vägen. Nog för att jag tycker att det är fint med kurviga tjejer, men att göra en sån operation bara för att massor av idioter ska kolla in brösten är bara dumt. Om en kille inte vill ha en tjej på grund av en sån sak då är han ändå inte mycket att ha.

Nu har jag fått avreagera mig lite i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: carro

du har så rätt i det du säger

2007-03-14 @ 16:11:50
Postat av: Elise

åå verkligen såååå sant! känner precis samma sak, har också velar göra bröstoperation för ett par år sedan, men som du säger nu vill man verkligen inte det! skulle aldirg få för mej det, tycker det är mycker snyggare med normalstora eller små! tur man inte gjorde det :) klart livet inte blir bättre för det, det handlar inte om det, tjejer som tror att de ska må bättre av ett par större bröst borde istället prata med en psykolog för det ligger sååå mycket annat bakom...

2007-03-14 @ 17:50:24
Postat av: Tusse

Carro: Så bra :)

Elise: Ja jag ändrade åsikt om bröstoperationen med åren. Tur att du gjorde det med :) Du har så rätt i att tjejer borde få psykologisk hjälp istället för att operera sig.

Postat av: Angelicas Closet

Det ligger inte i brösten utan i huvudet. Har man dåligt självförtroende så kommer knappast ett par bröst att lösa problemet, det kan en psykolog och uppmuntran från vänner och familj göra.

Tyvärr finns det för många tjejer där ute vars högst dröm är bröst som Natasha Peyre och vika ut sig så mycket som möjligt. Ger det lycka? Nej jag tror inte det...

2007-03-19 @ 22:40:36
URL: http://angelicca.blogg.se
Postat av: Tusse

Angelicas Closet: Att eftersträva ett utseende och yrke som Natasha Peyre har tror jag inte ger lycka, men det är många som tror det tyvärr. Tycker så synd om alla tjejer som vill ha det. Som till exempel Jessica som vann Big Brother för något år sedan som skulle lägga pengarna hon vann på en bröstförstoring och hon ville vika ut sig. Hon skulle nog hellre ha behövt en psykolog istället för ett par nya bröst.

Tack för kommentaren!

2007-03-20 @ 09:37:08
URL: http://tusseludd.blogg.se
Postat av: rahma

Hej Tusse! jag tycker värkligen att bröstförstoring är ett mycket intressant ämne eftersom att många av dagens tjejer även väldigt unga som inte än har utvecklats riktigt än tänker på att genomgå en sådan opration, men det som är min stora fråga är VARFÖR GÖR MAN DET?? om du inte har något emot det, av villka skäl skulle du göra en bröstförstoring. alltså på den tiden då du funderade på att göra det.

2007-03-20 @ 09:58:47
Postat av: Tusse

Rahma: Jag ville göra en bröstförstoring för att jag hade lågt självförtroende och trodde att jag skulle älska mig själv om jag hade enorma bröst. Jag trodde nog att killar skulle tycka om mig mer om jag hade det också...

2007-03-20 @ 13:42:17
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback