En blöt Tusse

image436

Det var så fint väder hela dagen, så jag tog på mig shorts och en t-shirt när jag cyklade till jobbet i morse och när jag var hemma på lunchen lämnade jag regnkläderna hemma eftersom dom var så jobbiga att släpa runt på. Gissa vad som hände klockan tre, en timme innan jag skulle sluta för dagen? Jo, himlen öppnar sig och det regnar som aldrig förr. Jag hade inget annat val än att ge mig ut i regnet och cykla till den sista vårdtagaren. När jag kom fram så droppade det från kläderna. Då var jag inte så nöjd.

Så nu har jag insett att jag vill ha ett bra paraply. Jag har ju redan skaffat mig ett par gummistövlar, så ett paraply skulle passa bra att komplettera min regnoutfit. Paraplyt ovan kommer från Fulton och jag tycker att det är jättesnyggt med genomskinliga paraplyn. Det finns att beställa på
Sthlm Standard.

Bild: John Lewis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback