Två paket + shopping

Idag kom två till paket. Det är verkligen så kul med shopping på nätet av många anledningar; man kan köpa sånt som inte alla andra har, det är kul att öppna paket, en del saker är billigare på nätet än i butik och om varan motsvarar förväntningarna (eller är över förväntningarna) så blir man alltid extra glad. Det finns nog fler anledningar också, men jag kommer inte på något nu. Jag skyller på att det är fredag eftermiddag.

35908-197

Jag fick parkasen från
Asos. Den sitter verkligen jättefint tycker jag. Det är snören på flera ställen som jag kan knyta rosetter av och det är ju bra. Jag gillar ju verkligen rosetter. Det gör att den blir mer feminin. Den är lite oversize, men dels så finns det snören baktill i midjan som går att dra åt så man får lite form på den och så ville jag har den ganska stor. Det känns rätt för mig i vår. Hoppas bara att jag hittar några söta herrskor att ha till.

35908-195

Från Accessora hade jag beställt ett cremerouge. Märket heter Rosie Jane och är nytt på Accessora. Jag köpte det eftersom jag var nyfiken. Först tänkte jag köpa ett från Becca, men då hittade jag det här. Jag googlade och hittade recensioner på det och alla verkade gilla det. Jag har inte hunnit testa det själv ännu, men imorgon kväll ska jag det. Ett stort plus är ju att det är en sån fin förpackning. Det går nästan inte bara att säga nej när det är en stor rosa rosett på.

35908-198

En suddig bild blev det. Efter lektionen cyklade jag till Kicks och köpte ett neonrosa nagellack från Depend. Egentligen gillar jag inte Depends nagellack, men jag hittade inte någon neonrosa färg i något annat märke. Jag tänkte ha det imorgon kväll när jag ska gå ut. Hoppas det blir snyggt.

Kommentarer
Postat av: Ida

åhh så fin jacka. Det får nog bli den för mig med. Hur är den i storleken? Ska man köra på normal storlek?

Postat av: Linn

Åh vad fin den var?? Mkt finare på din bild än asos egna. Jag tänkte köra min mer oversized än vad asos-bilden visar. Hur är den i storleken, hur högt måste man gå?

2007-02-19 @ 15:26:39
URL: http://linngustafsson.blogg.se
Postat av: Susanne

Ida: Skulle tro att den är ganska normal i storleken, men jag tog en storlek större av vad jag brukar ha för att få den lite oversized.

Linn: Jo jag tycker den var finare i verkligeheten än på Asos bild. Jag tog en storlek större än vad jag brukar ha och den blev alldeles lagomt oversized på mig... Men en eller två storlekar större än din normala storlek räcker tycker jag.

2007-02-19 @ 20:08:58
URL: http://tusseludd.blogg.se
Postat av: Emy

Jag köpte samma lack förra veckan och använde det under helgens utgång. Det blev riktigt coolt! En klar favorit till våren. Det sitter förvånansvärt bra också. Håller bra än.

2007-02-19 @ 20:39:15
URL: http://emscatwalk.blogg.se
Postat av: Susanne

Emy: Har också testat mitt och jag gillar det väldigt mycket. Kommer nog vara en favorit till våren för mig med :)

2007-02-19 @ 20:58:01
URL: http://tusseludd.blogg.se
Postat av: Linn

Måste fråga. Köpte du den större för att asos brukar ha små storlekar eller för att du innan tänkte att du ville ha den oversized? Du har ingen bild där du har den på dig så man ser hur oversized den är????

2007-02-19 @ 21:47:40
URL: http://linngustafsson.blogg.se
Postat av: Susanne

Linn: Nej jag köpte den större för att jag ville ha den lite stor =) Jag tycker att Asos kläder brukar vara normala i storlekarna. Har ingen bild tyvärr... får se om jag kanske kan ordna...

2007-02-19 @ 22:29:09
URL: http://tusseludd.blogg.se
Postat av: Linn

Vad bra, tack för din hjälp.

2007-02-19 @ 23:54:25
URL: http://linngustafsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback