Helgen

Helgen har varit lång och jobbig. Nu har jag bara fem timmar kvar att jobba imorgon kväll innan jag får vara ledig och ägna mig åt studierna. Jag längtar helt galet mycket. Jag behöver få pusta ut och lugna ner mig. Sömn längtar jag efter. Åh, vad skönt det är att sova egentligen...

Jag har ändå lyckats hinna med en del denna helg: Jag har förälskat mig i en lägenhet med rosa tapeter i sovrummet, jag har hittat en söt liten röd bil som jag vill ha (jag har liksom insett att jag minsann behöver en bil i uppsala), jobbat som en galning, sovit för lite, stressat upp mig över att någon annan ska hinna köpa lägenheten som jag vill ha innan mig och idag hade jag en diskussion med sambon.

Han vill åka söderut nånstans (minns inte var) nästa helg och kolla på svettiga män i färgglada pyjamasliknande outfits som jagar en boll. Någon vän till honom hade tyckt att han skulle pantsätta min hund för att ha råd att åka dit. Det slutade med jag hotade med att förstöra hans tröjor som har med denna sport och detta lag att göra, vilket ledde till att han skulle ta och pantsätta min
Speedy också, som i sin tur ledde till att jag sa att vi skulle flytta till Jokkmokk så det är galet långt till dessa pyjamasklädda män som inte gör annat än att springa efter en boll och knuffa omkull varandra.

Nej nu väntar jag bara på att klockan ska bli tolv så att jag får in min efterlängtade lön på mitt konto... God natt allesammans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback