Ny lägenhet

Jag har nästan blivit tokig den senate tiden när jag har försökt leta en lägenhet. Äntligen så ringde en kvinna idag och sa att jag får ta lägenheten som jag velat ha. Nu hamnar jag i en bostadsrätt istället för den här studentlägenheten. Jag hoppas på att jag får lite bättre grannar nu. Det är väldigt mycket möbler och saker som behövs. Första veckan i juli kommer jag att åka ner till IKEA och shoppa möbler i massor. Jag ser verkligen fram emot att få inreda lägenheten.

Det har bott en rullstolsbunden person där förut och kommunen har ägt lägenheten, men nu har nåt företag köpt tillbaka den. Minns inte vad det hette. Nu har dom i alla fall renoverat hela lägenheten. Det är nya tapeter överallt, nytt golv på vissa ställen och parketten är nyslipad. Det är riktigt härligt att få komma till en nyrenoverad lägenhet. Lägenheten är på samma gata som jag bor på nu, men det är ju bara skönt att inte behöva dra iväg mina saker så långt.

Första juni får jag tillgång till lägenheten, men då kan jag knappt bo där eftersom jag inte har några möbler. Men jag ska nog överleva ändå. Idag är jag riktigt glad eftersom jag fick den där lägenheten. Var väldigt orolig där ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback